
1) zmiana stawki procentowej za garaz z 1% na 3%; w skrocie przepisy w tej kwestii sa dosyc nieprecyzyjne, ale stoimy na stanowisku, ze po pierwsze nie zmienil sie sposob/cel korzystania z garazu (nadal jest na cele mieszkaniowe), a po drugie (tego chyba nie ma w tym pismie), takie miejsca postojowe, jezeli sa w bryle budynku i nie stanowia odrebnej nieruchomosci, powinny byc uznane jako przeznaczone na cele mieszkaniowe; tak jest np. w przypadku domkow 1-rodzinnych - jezeli garaz jest w jednej bryle domu, to jest 1%, a jezeli jest osobnym budynkiem, to mamy 3%;
2) szacunek skarbu panstwa w zakresie wartosci nieruchomosci, na ktorej stoja nasze budynki; na jego podstawie obliczana jest oplata za uzytkowanie wieczyste; wydaje sie, ze jest on zawyzony a uzasadnienie jego drastycznego wzrostu kiepskie (np. Dostep do dobrej komunikacji w odleglosci 600m - w Warszawie to zaden wyczyn, a obecnie komunikacja jest beznadziejna; pisza jeszcze o metrze, ktore nedzie w odleglosci ponad 1km od naszego osiedla); zeby to podwazyc, musimy zatrudniz rzeczoznawce, ktory wyceni nieruchomosc; jezeli nowa wycena bedzie nizsza (a raczej tak powinno byc), to mamy oczywisty argument za obnizeniem oplat; ta kwestia w pismie sie nie pojawia.
3) ja bym sie odniosl jeszcze do kilku drobiazgow:
- u mnie pojawilo sie bledne zaokraglenie jednej ze stawek
- wyliczone stawki na rok 2018 i 2019 nie zostaly obliczone w sposob jasny i czytelny (skopiowanie zapisu z ustawy to malo); szczerze mowiac jak dla mnie sa blednie wyliczone, ale moze zle rozumiem ustawe;
- w poprzednich wyliczeniach oplaty byly rozbite na obreby, teraz jest tylko suma.
To chyba tyle. Soecjalista w tym zakresie nie jestem, ale tak to widze. Sorry za ewentualne literowki - pisalem na telefonie.