Chcę Państwa zainteresować przygotowywanym projektem zmiany organizacji ruchu kołowego w obszarze wydzielonym przez ulice Olbrachta i Redutową, która dotyczyłaby również naszych ulic - Sowińskiego i Szulborskiej.
Po wielu latach (ja po ponad czterdziestu

DZISIAJ
• Sowińskiego zmieniła się w transportową, asfaltową rynnę oraz tor do testów prędkości samochodów i motocykli zamiast stać się aleją, którą spacer w stronę Parku Powstańców Warszawy jest przyjemnością.
• Ruch kołowy przesunięto z terenu o zabudowie przemysłowej (Redutowa, Nakielska, Baltazara/Norwida), w teren o gęstej zabudowie mieszkaniowej (Olbrachta, Pustola, Sowińskiego). Efekt - przy nieczynnej zajezdni, zakładzie pogrzebowym i mleczarni zrobiło się spokojniej, a kolumny samochodów ciągną pod oknami kilkunastu bloków i przy remontowanych za setki tysięcy złotych boiskach szkolnych.
• Na Sowińskiego nie zastosowano żadnych dostępnych rozwiązań ograniczających prędkość ruchu pojazdów - ani formalnych (ograniczenie prędkości), ani technicznych (progi zwalniające).
Wprowadzone zmiany są nieracjonalne z punktu widzenia komfortu życia mieszkańców oraz ich bezpieczeństwa, jak również wykorzystania potencjału sieci ulic okolicy.
Aby rozwiązać problem przygotowujemy z Sąsiadami z ulicy Sowińskiego SPOŁECZNY PROJEKT ZMIANY ORGANIZACJI RUCHU, który zakłada:
CEL 1 POPRAWA KOMFORTU ŻYCIA MIESZKAŃCÓW
1. równomierne rozłożenie ruchu między wszystkie ulice rejonu Olbrachta/Redutowa poprzez zastosowanie ruchu jednokierunkowego (Sowińskiego, Antka Rozpylacza, Szulborska)
2. przesunięcie części ruchu kołowego na ulice zabudowy przemysłowej (Nakielska, Norwida/Baltazara, Redutowa) z ulic zabudowy mieszkaniowej (Sowińskiego, Olbrachta, Pustola), a zwłaszcza:
2a. wyprowadzenie w godzinach porannych części ruchu na ul. Redutową przez Nakielską, a nie przez Pustola (przy szkole)
2b. wyprowadzenie w godzinach porannych części ruchu na ul. Redutową a nie na Olbrachta (duży ruch, tworzące się korki, bliskość szkoły)
CEL 2 BEZPIECZEŃSTWO MIESZKAŃCÓW
3. wprowadzenie ograniczenia prędkości do 30 km/godz.
4. umieszczenie progów zwalniających na ulicy Sowińskiego
CEL 3 RÓWNOMIERNE WYKORZYSTANIE SIECI ULIC
5. dopuszczenie parkowania po jednej stronie każdej z ulic
Chcę zachęcić Państwa do udziału w przygotowaniu projektu i prosić o jego poparcie.
Będę wdzięczny za opinie na temat propozycji. W razie pytań, bardzo proszę o kontakt również bezpośrednio - Kamil Kociszewski (Sowińskiego 58), t. 518 462 754, mail: kociszewski.kamil@gmail.com
Dołączam plik z planem przedstawiającym sposób organizacji ruchu po zmianie.