Odbiory mieszkań
Re: Odbiór mieszkania
Właśnie nie wiem jak wygląda procedura, stąd pytanie do tych, co już to przerabiali. Znajomy ostatnio odbierał mieszkanie gdzieś w Ursusie, tam prądu nie było przy odbiorze, czekali kilka następnych dni aż przyjdą magicy ze Stoenu i włączą.
Marcin Smolarek
53D
53D
Re: Odbiór mieszkania
Przy umawianiu się na odbiór sugeruję poprosić aby prąd był. Przy dobrych chęciach panowie elektrycy mogą "pożyczyć" Wam budowlany dewelopera i zasilić instalację (zapewne obchodząc licznik przez wpięcie kabla do tablicy w mieszkaniu).
Re: Odbiór mieszkania
ma ktoś może jakieś informacje w sprawie uruchomienia windy w E ?
Re: Odbiór mieszkania
Winda już działa, jest zabezpieczona płytami wiórowymi, nie ma obawy że coś się zniszczy podczas transportowania materiałów budowlanych do mieszkań. Akurat natrafiłem na komisję od administratora budynku.
Niestety nadal jest problem z prądem, podobno w dniu jutrzejszym ma być uzupełniona dokumentacja w RWE aby mogli wysłać do nas technika w celu zdjęcia plomb. Mega długo to trwa, tak naprawdę powinno to być wykonane w momencie oddawania mieszkań :/
Pozdrawiam
Tomek
Niestety nadal jest problem z prądem, podobno w dniu jutrzejszym ma być uzupełniona dokumentacja w RWE aby mogli wysłać do nas technika w celu zdjęcia plomb. Mega długo to trwa, tak naprawdę powinno to być wykonane w momencie oddawania mieszkań :/
Pozdrawiam
Tomek
Re: Odbiór mieszkania
Niestety ale winda w budynku E nie dziala/nie jest uruchomiona.
Sprawdzalem przed chwila.
Na wyswietlaczu pokazuje -2.
Nie mozna jej otworzyc takze z poziomu garazu(-2)...slabo
Sprawdzalem przed chwila.
Na wyswietlaczu pokazuje -2.
Nie mozna jej otworzyc takze z poziomu garazu(-2)...slabo
Re: Odbiór mieszkania
Do podpisania umowy z rwe trzeba miec przy sobie umowę deweloperską i protokół odbioru mieszkania.
Re: Odbiór mieszkania
To ciekawe, właśnie dzwoniłem do RWE i powiedzieli że wystarczy umowa Deweloperska.
Re: Odbiór mieszkania
Z Ronsona dostałem wczoraj taką informację:
---
Podczas odbioru mieszkania nie ma w lokalu elektryczności, ponieważ założone są już na liczniki plomby. Wcześniej, gdy jeszcze nie było plomb, cała instalacja w każdym lokalu, została sprawdzona przez inspektorów nadzoru, nie ma więc właściwie możliwości żeby coś nie działało. Gdyby jednak okazało się, że coś nie działa, to należy złożyć w siedzibie RONSON kartę usterki, którą dostanie Pan podczas odbioru (przesyłam również w załączeniu). Proszę tylko pamiętać, żeby w razie robienia jakichś przeróbek instalacji, najpierw sprawdzić czy wszystko działa i wtedy dopiero zacząć robić przeróbki, ponieważ po przeróbkach (te w ramach zmian lokatorskich oczywiście się nie liczą, inspektorzy sprawdzili instalację już po wprowadzeniu zmian) traci Pan możliwość zgłoszenia usterki instalacji (po prostu nie bylibyśmy w stanie zweryfikować czy to nasza wina, czy po prostu któryś z elektryków w lokalu czegoś nie uszkodził).
Umowę z RWE podpisać Pan może dopiero po odbiorze technicznym, ponieważ protokół odbioru technicznego (wraz z załącznikiem nr 1- z numerem i stanem licznika) jest dokumentem uprawniającym do podpisania umowy.
---
Pytanie do tych, którzy odbierali już mieszkanie: mieliście jakiś techniczny prąd podczas odbiorów? Nie bardzo sobie wyobrażam odbieranie mieszkania przy latarkach. Warto upomnieć się przy odbiorze o protokoły pomiarów elektrycznych, w szczególności pomiar skuteczności ochrony przeciwporażeniowej i pomiar rezystancji izolacji pod którymi podpisze się ktoś ze stosownymi uprawnieniami - tego nie da się sprawdzić samemu bez specjalistycznego sprzętu, a od tego zależy np. czy wyłącznik różnicowoprądowy prawidłowo zadziała w przypadku porażenia prądem.
---
Podczas odbioru mieszkania nie ma w lokalu elektryczności, ponieważ założone są już na liczniki plomby. Wcześniej, gdy jeszcze nie było plomb, cała instalacja w każdym lokalu, została sprawdzona przez inspektorów nadzoru, nie ma więc właściwie możliwości żeby coś nie działało. Gdyby jednak okazało się, że coś nie działa, to należy złożyć w siedzibie RONSON kartę usterki, którą dostanie Pan podczas odbioru (przesyłam również w załączeniu). Proszę tylko pamiętać, żeby w razie robienia jakichś przeróbek instalacji, najpierw sprawdzić czy wszystko działa i wtedy dopiero zacząć robić przeróbki, ponieważ po przeróbkach (te w ramach zmian lokatorskich oczywiście się nie liczą, inspektorzy sprawdzili instalację już po wprowadzeniu zmian) traci Pan możliwość zgłoszenia usterki instalacji (po prostu nie bylibyśmy w stanie zweryfikować czy to nasza wina, czy po prostu któryś z elektryków w lokalu czegoś nie uszkodził).
Umowę z RWE podpisać Pan może dopiero po odbiorze technicznym, ponieważ protokół odbioru technicznego (wraz z załącznikiem nr 1- z numerem i stanem licznika) jest dokumentem uprawniającym do podpisania umowy.
---
Pytanie do tych, którzy odbierali już mieszkanie: mieliście jakiś techniczny prąd podczas odbiorów? Nie bardzo sobie wyobrażam odbieranie mieszkania przy latarkach. Warto upomnieć się przy odbiorze o protokoły pomiarów elektrycznych, w szczególności pomiar skuteczności ochrony przeciwporażeniowej i pomiar rezystancji izolacji pod którymi podpisze się ktoś ze stosownymi uprawnieniami - tego nie da się sprawdzić samemu bez specjalistycznego sprzętu, a od tego zależy np. czy wyłącznik różnicowoprądowy prawidłowo zadziała w przypadku porażenia prądem.
Marcin Smolarek
53D
53D
Re: Odbiór mieszkania
Witam,
Ja odbierałem mieszkanie za dnia, więc prąd nie był potrzebny. Podczas odbioru nie miałem możliwości sprawdzenia instalacji elektrycznej, dopiero kilka dni później dostałem telefon że jest to możliwe - elektryk wykonawcy wpiął się w instalację w budynku i przeciągnął ją do naszej skrzynki w mieszkaniu - wszystko było sprawne.
Co do samej umowy z RWE to faktycznie był potrzebny dokument z odbioru mieszkania z numerem i stanem licznika. Tak czy inaczej, w moim przypadku wygląda to tak, że umowę z RWE podpisałem 4 grudnia - do dziś nie mam prądu w mieszkaniu. Nie wiadomo kto jest winny, deweloper twierdzi że to sprawa pomiędzy RWE Operator i RWE Dostawca prądu jednak chyba ktoś powinien tego dopilnować. Dzwonię codziennie, na razie bez oczekiwanego efektu.
Będę wdzięczny za info, jeśli komuś udało się coś wskórać.
Pozdrawiam
Tomek
Ja odbierałem mieszkanie za dnia, więc prąd nie był potrzebny. Podczas odbioru nie miałem możliwości sprawdzenia instalacji elektrycznej, dopiero kilka dni później dostałem telefon że jest to możliwe - elektryk wykonawcy wpiął się w instalację w budynku i przeciągnął ją do naszej skrzynki w mieszkaniu - wszystko było sprawne.
Co do samej umowy z RWE to faktycznie był potrzebny dokument z odbioru mieszkania z numerem i stanem licznika. Tak czy inaczej, w moim przypadku wygląda to tak, że umowę z RWE podpisałem 4 grudnia - do dziś nie mam prądu w mieszkaniu. Nie wiadomo kto jest winny, deweloper twierdzi że to sprawa pomiędzy RWE Operator i RWE Dostawca prądu jednak chyba ktoś powinien tego dopilnować. Dzwonię codziennie, na razie bez oczekiwanego efektu.
Będę wdzięczny za info, jeśli komuś udało się coś wskórać.
Pozdrawiam
Tomek
Re: Odbiór mieszkania
Na odbl9kowanie licznika rwe ma 3 tygodnie podobno