osverdis.pl pisze:piknew, takie historie mogą być bardzo uciążliwe, np. powodować zrywanie połączenia VPN.
Tutaj się zgodzę. Mam DSR-1000N. I o ile w użytkowaniu internetu nie ma problemów, to rzeczywiście co ok. 2-3 dni WAN "gubi" połączenie (vide VPN jw.). Dowiedziałem się o problemie trochę "na około", bo z powodu gubienia "sygnału" na WAN - niektóre usługi DSR'a przestawały działać (teraz już jest ok, bo dostałem nowy firmware, ale przy okazji opis, iż "problemy były powodowane zamykaniem interfejsu WAN").
Jedną z usług (które zanikały) jest akurat upnp, support D-Link rozwiązał problem tak, iż po sprostu restart wan powoduje restart tej usługi. Mogę dzięki temu sprawdzić, kiedy ostatnio to nastąpiło, i mamy teraz:
Kod: Zaznacz cały
[~] # upnpc -l
....
Status : Connected, uptime=130126s, LastConnectionError : ERROR_NONE
Time started : Thu Aug 7 11:07:41 2014
........