Fundusz remontowo-inwestycyjny
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
Ja nie zauważyłem żebym dostał gdzieś informację, że to ma iść na 2 różne konta.
Poszło na jedno.
Poszło na jedno.
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
w mojej poprzedniej wspólnocie nie było problemu z jednym kontem. Księgowa dokonywała przeksięgowania.
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
se7en, przyjrzyj się uważnie nagłówkowi zawiadomienia...
-
- Potwierdzony mieszkaniec
- Posty: 1341
- Rejestracja: 8 lut 2012, o 20:40
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
Też przelałem na jedno konto. Uważam, że powinniśmy wymusić na IM, abyśmy nie musieli zawracać sobie tym głowy. To nam ma być wygodnie, nie im.
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
tak jak pisałem przeksięgowanie powinno być z automatu.
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
Raczej nie... Charakter tych środków jest inny, niż opłat użytkowych. Po drugie: co jest ważniejsze? Fundusz czy opłaty użytkowe? W idealnym przypadku "opłacone jest wszystko" to nie ma co sobie tym głowy zawracać, ale jak np. zapłacisz 1 zł mniej - to niedopłata ma obciążyć fundusz czy wspólnotę?Konkordat pisze:tak jak pisałem przeksięgowanie powinno być z automatu.
Podsumowując - trochę przesadzacie z tym komplikowaniem życia dwoma kontami...
-
- Potwierdzony mieszkaniec
- Posty: 1341
- Rejestracja: 8 lut 2012, o 20:40
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
A jak zapłacisz 1zł mniej opłat użytkowych, to masz niedopłatę za wodę, ochronę, czy wywóz śmieci?:)
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
Zły przykład, bo środki z funduszu są fizycznie na rachunku do momentu ich wykorzystania (np. uchwałą). Opłaty eksploatacyjne są wydawane od razu (lub zgodnie z umowami z dostawcami mediów, usług itd.). Ew. niedopłata zaboli najpierw dostawcę, później nas. Niedopłata na fundusz zaboli nas, gdy trzeba coś będzie zrobić.osverdis.pl pisze:A jak zapłacisz 1zł mniej opłat użytkowych, to masz niedopłatę za wodę, ochronę, czy wywóz śmieci?:)
I jeszcze jedno (tutaj jest niejasność prawna) - środki wpłacane na fundusz są własnością właściciela lokalu a nie wspólnoty. Aż do czasu wykonania ew. inwestycji (tj. są rozliczane). Fundusz remontowy może być np. celowy (u nas nie jest). W razie niewykonania inwestycji instnieje teoretycznie możliwość zwrotu środków właścicielom. Dlatego zwykle tworzy się oddzielne rachunki, by była jasność, ile środków na fundusz było wpłaconych.
Mnie wpłacanie na 2 rachunki nie przeszkadza, ale wiadomo, że możecie IM o to zapytać.
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
Witajcie,slider pisze:Jest to idea ze wszech miar słuszna, w odróżnieniu od nieszczęsnego Klubu Malucha, na którego temat wypaliliśmy bez sensu z godzinę na tym spotkaniu. Patrząc na jakość wykonania naszego osiedla prędzej będziemy remontować niż inwestować, ale taki fundusz musi powstać jak najszybciej - najlepiej przy okazji weryfikacji wysokich czynszów zaliczkowych, które teraz płacimy.
To jest bardzo dobry punkt od Slidera. Czy ktos moze wie kiedy bedzie gotowe sprawozdanie finansowe przez zarzad wspolnoty/integrum. Patrzac na niektore oplaty miesieczne, zastanawiam w jaki sposob zostaly podpisane umowy, jak to jest zarzadzane - np. oplata za ochrone 70 pln miesiecznie, utrzymanie czystosci - 50 pln miesiecznie, energia elektryczna czesci wspolnych - 66 pln miesiecznie... biorac pod uwage calkowita powierzchnie mieszkalna (bo tak jestesmy rozliczani) - wychodzi calkiem spora kwota miesiecznie. mam mieszkanie na podobnym osiedlu i koszty sa duzo nizsze, a jakosc w niektorych aspektach znacznie lepsza.
co sadzicie ?
pozdrawiam
-
- Potwierdzony mieszkaniec
- Posty: 1341
- Rejestracja: 8 lut 2012, o 20:40
Re: Fundusz remontowo-inwestycyjny
xewals, sprawozdanie finansowe musi być złożone do końca pierwszego kwartału, ale wszystko o czym piszesz nie ma związku z tematem tego wątku, czyli z funduszem remontowo-inwestycyjnym. W dziale dla potwierdzonych mieszkańców jest odpowiedni wątek o planie gospodarczym.