Poprosiłam mailowo nasz zarząd, aby zweryfikował i ustosunkował się co do zasadności nałożonych opłat za 2017 rok - mail wysłany na adres
zarzad.verdis@gmail.com dnia 07.01.2019 - brak odpowiedzi. 20.01 wysłana ponowna prośba o odp - nadal brak odzewu.
Czy Wy również tak długo czekacie na odpowiedzi z Zarządu? Jak można ich zmobilizować do aktywności?
Treść mojego maila do Zarządu z dnia 07.01.2019:
Drodzy Państwo,
zwracam się do Was z prośbą o weryfikację zasadności (prawnej) i wydania opinii odnoście sposobu przerzucenia na właścicieli mieszkań rozliczenia wyniku finansowego z roku 2017.
Otóż około marca 2018 roku każdy z mieszkańców znalazł w swojej skrzynce pocztowej zawiadomienie o rozliczeniu wyniku finansowego za rok 2017 z podziałem miesięcznym ile ma zapłacić do końca 2018 roku - bez żadnego wyjaśnienia skąd to zawiadomienie, dlaczego powstał domniemany niedobór finansowy oraz bez wskazania na podstawie jakiego dokumentu (uchwały) żąda się tych kwot.
Od dłuższego czasu próbuję uzyskać od Zarządu Wspólnoty (SILVA) odpowiedzi na moje pytania, wyjaśnienia skąd/dlaczego/na jakiej podstawie wezwano nas do zapłaty wskazanych kwot.
W załączeniu przesyłam korespondencję z panią Sylwią Lubańską, która twierdzi, że owe wezwania zostały wystosowane na podstawie przegłosowanej uchwały nr 1/2018 oraz zostało proporcjonalnie do udziałów rozliczone pomiędzy współwłaścicielami nieruchomości zgodnie z ustawą o własności lokali art.12.2.
W moim rozumieniu uchwała nr 1/2018 jedynie przyjmowała sprawozdanie z wyniku finansowego za rok 2017, ale nie dawała jednocześnie przyzwolenia dla Zarządcy przerzucenia na właścicieli wynikłego niedoboru. Czy nie powinno się to odbyć na zasadzie głosowanej uchwały, gdzie by wskazano:
- Jake są argumentacje/skąd konieczność dokonania nadpłat przez właścicieli
- W jaki sposób owe niedobory zostaną przeniesione na właścicieli (forma rozliczenia miesięcznego/jednorazowego)
- inne?
Pani Sylwia jako kontrargument wskazała, cytuję: 'Tutaj nadrzędna jest ustawa o własności lokali jako akt prawny, co do którego zapisów nie jest wymagane każdorazowe podejmowanie uchwały WM'.
Drogi Zarządzie, proszę o pomoc w zweryfikowaniu kto ma rację w tej kwestii. Czy pani Sylwia Lubańska wskazując powyższe poczynania prawne jako przyzwolenie na bezuchwałowe nakładanie dodatkowych opłat ma rację? Ja, jak również inni mieszkańcy, chcieliby uzyskać jasną informację - trzeba zapłacić kwoty z zawiadomienia czy może jednak żądanie uiszczenia tych opłat jest bezpodstawne/bezprawne i trzeba się and tym pochylić jeszcze raz, zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Z góry dziękuję za Wasze odniesienie się do tej sprawy i odpowiedź.